flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

До уваги маломобільних груп населення!

 

          З метою забезпечення прав усіх осіб, в тому числі й представників маломобільних груп населення, на доступ до правосуддя, Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області вживає відповідні заходи.

         Для забезпечення вільного доступу до приміщення суду, в суді на прийнятній висоті для представників маломобільних груп населення (у т.ч. для осіб з інвалідністю, які користуються кріслом-візком) встановлено кнопку виклику .

         На першому поверсі розміщено інформацію, де можливо безперешкодно отримати дані про дату  та час розгляду судової справи, номери телефонів працівників суду тощо.  

          Для зручності, за клопотанням представника маломобільних груп населення, розгляд справ судом може бути проведено в залах судових засідань, які розташовані на першому поверсі. 

        У суді встановлено необхідне обладнання для проведення судових засідань в режимі відео-конференції, що значно полегшує   доступ  до правосуддя.

          Керівником апарату суду видано наказ, яким визначені відповідальні працівники апарату суду  за надання допомоги маломобільним групам населення під час перебування в Новомосковському міськрайонному суді Дніпропетровської області, а саме працівники канцелярії суду:  Ярошенко Тетяна Анатоліївна та Зіньковська Вікторія Анатоліївна,  тел. (05693)7-98-71. Зазначені працівники апарату суду проходили відповідне навчання щодо правил поведінки співробітників суду з маломобільними групами населення.

          Новомосковський міськрайонний  суд Дніпропетровської області  готовий створювати сприятливі умови, які нададуть можливість  маломобільним групам населення ефективно реалізовувати свої права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя. 

        

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ОСІБ З МАЛОМОБІЛЬНИМИ ГРУПАМИ НАСЕЛЕННЯ У НОВОМОСКОВСЬКОМУ МІСЬКРАЙОННОМУ СУДІ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

         При спілкуванні з маломобільними групами населення необхідно бути толерантним, шанобливим, розуміти, що певні фізичні або вікові особливості не впливають на обсяг прав людини, якими вони наділені від народження.

          Якщо до Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області звернулась особа, яка має інвалідність, то до неї потрібно ставитися в першу чергу як до людини, яка звернулася задля реалізації своїх прав, але при цьому необхідно розуміти деякі особливості у спілкуванні.

Особливості спілкування з особами, які мають вади опорно-рухового апарату.

         У випадку, якщо особливості будівлі суду не можуть забезпечити безперешкодний доступ особи до приміщення, необхідно:

  1. Забезпечити представнику маломобільної групи населення можливість повідомити працівників установи про необхідність здійснити візит до суду та отримати ту чи іншу допомогу. Для забезпечення зв'язку  з уповноваженим працівником суду, поруч з входом до приміщення суду встановлено апарат з кнопкою виклику (над яким розміщену інформаційну піктограму - символ доступності на жовтому фоні), який надає можливість попередньо висловити своє бажання відвідати суд.
  2. Для надання допомоги, до представника маломобільної групи населення направляється уповноважений працівник суду, відповідальний за надання допомоги маломобільним групам населення в приміщенні Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області.
  3. Уважно вислухайте відвідувача. При дійсній потребі потрапити в приміщення суду, з’ясуйте – як максимально ефективно допомогти проїхати в двері, переїхати через поріг, піднятися по сходах тощо. При потребі перенести людину у кріслі-візку запитайте, за які частини крісла-візка можна брати, щоб його підняти. Не  чіпайте руками крісло-візок без дозволу та без попередження особи. Не поводьтеся самовільно з людиною у кріслі-візку, не котіть його без дозволу.
  4. Спілкуючись з людиною, яка сидить у кріслі-візку, намагайтеся знайти можливість спілкуватися з нею на одному рівні, щоб людина не піднімала до співрозмовника (працівника суду) голову. Бажано, знайти можливість сісти на стілець і, якщо йдеться про ознайомлення з документами, мати можливість сидіти поруч за столом.
  5. Якщо людину в кріслі-візку супроводжує інша особа, при спілкуванні необхідно звертатися безпосередньо до особи, питання якої потребує вирішення. Якщо питання стосується особи з інвалідністю, то при спілкуванні потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не з супроводжуючою її особою.
  6. Майте на увазі, що у особи з інвалідністю можуть бути проблеми з використанням письмового приладдя тощо. Запитуйте, чи потрібно в цьому допомогти.

 

Особливості спілкування з особами, які мають вади слуху і мови.

Важливо, щоб в  приміщенні суду була повноцінна візуальна інформація.

      Необхідно враховувати, що люди з вадами слуху, як правило,  ззовні без ознак інвалідності. Однак, при цьому вони можуть мати різний рівень втрати слуху і по-різному розвинене мовлення. Є люди, які не чують, але розмовляють. Спілкуючись, будьте привітними, посміхайтесь. Людина повинна відчути довіру до представника суду.

  1. При розмові з людиною, яка має вади слуху, необхідно дивитись безпосередньо на співрозмовника, розмовляти повільно і чітко з виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінено.
  2. Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати папір, блокнот, ручку/олівець тощо. Писати необхідно розбірливим почерком, не формулюючи довгих висловів.
  3. Не затемнюйте обличчя, особливо уста, і не закривайте його руками, волоссям тощо.
  4. Щоб привернути увагу людини, яка не чує, торкніться її злегка за плече або помахайте до неї рукою. Коли Вас помітили, тоді починайте спілкування. Надмірно підвищувати голос без необхідності не варто.
  5. Якщо людина з вадами слуху користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звертається за послугою, а не на перекладача.
  6. Підтримуйте зоровий контакт, демонструйте спокій та позитивні емоції.
  7. Переписуйтеся, щоб уникнути труднощів при усному спілкуванні.
  8. Говоріть ясно та чітко, не змінюйте теми розмови.

 

Особливості спілкування з особами, які мають вади зору.

    Спілкуючись з людьми, які мають вади зору, назвіть себе і, залежно від ситуації, присутніх, запитайте чим можете допомогти.

  1. У розмові з людиною, яка має вади зору завжди звертайтесь безпосередньо до неї.
  2. При супроводі у приміщенні попереджуйте про перешкоди, які трапляються на шляху, наприклад : «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». Інформуйте людину також про оточення.
  3. Якщо Ви допомогли зайти людині до того чи іншого кабінету службової особи, інформуйте, куди ви її привели, представте цю людину та інших присутніх. Якщо збираєтеся читати, попередьте про це.
  4. Не замінюйте читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис людини, яка має вади зору.
  5. Якщо Вам необхідно відійти, то попередьте про це, наприклад: «зараз я візьму теку з документами і повернуся».